Zes slimmigheidjes van online ticketsysteem Ik Ben Aanwezig

 

Je organiseert je eerste evenement en wil snel online met een gelikte ticketshop. Ik Ben Aanwezig is gratis voor organisatoren en we hanteren vaste lage prijzen voor bezoekers. Wij zijn tegen ophoging van de servicekosten (kick-back), we houden niet van dat soort onzin. Met ons online ticketsysteem zet je binnen tien minuten je eerste evenement online en start het verkopen. Met slimme functies en creatieve tickets maak je er een waar feestje van. Ik neem je mee in zes slimmigheidjes van Ik Ben Aanwezig.

 

1: Werken vanuit het dashboard

 

Vanuit het dashboard vind jij je weg in ons online ticketsysteem. Ontwerp de tickets, beheer de evenementen, kies de verkoopkanalen en bekijk de statistieken. We komen zelf uit de branche en zitten er dicht op waardoor groot gebruiksgemak op absolute nummer één staat. De input van onze vaste klanten is ook al vijf jaar een grote inspiratiebron voor ons systeem. Dankzij onze miniblogs blijf je op de hoogte van het laatste nieuws. Ben je nu al benieuwd waar we allemaal over schrijven? Bekijk dan eens onze blogs.

2: Meer verkopen in minder tijd

Als organisator heb je behoefte aan overzicht. Er zijn al zoveel zaken waar je aan moet denken. Ons online ticketsysteem is rustig en overzichtelijk opgebouwd. Stel alles op je gemak in en bekijk daarna het evenement in concept. Zet de puntjes op de I en ga vervolgens direct online.

 

Daarnaast zie je in één oogopslag de belangrijkste cijfers, statistieken en hoe het ervoor staat. Haal alles uit ons systeem en start direct met (uit)verkopen. Maak jij je maar druk om de rest, maken wij ons druk om de tickets.

3: Geheel in stijl of een eigen kiosk

Personaliseer jouw ticketshop met een omslagafbeelding in eigen huisstijl. Om de shop een beetje op te leuken kies je uit een van onze 9 kleurenthema’s. Voor de liefhebber is er zelfs een in typisch Nijmeegse stijl… 😉 

 

Organiseer je meerdere evenementen per jaar? Dan biedt onze kiosk uitkomst; een eigen winkel met een hele rits aan evenementen. Dit staat chique op je website en implementeer je met gemak op je sociale kanalen.

 

 

4: Weten wie er op je feestje komt?

Jij als organisator wil weten wie er op je feestje komt. De volgende editie moet natuurlijk net zo gezellig en vooral net zo vol worden. Met ons online ticketsysteem haal je alles er uit wat er in zit en speel je op de juiste manier in op de behoeftes van jouw bezoekers. Fijn als de bezoekers zich opnieuw zo thuis voelen jouw evenement.

5: Welk tickettype ben jij?

Wij weten als geen ander dat geen evenement hetzelfde is. Om je bezoekers op de juiste manier aan te spreken hebben we door de jaren heen verschillende tickettypes ontworpen. Meer aandacht voor je bezoeker en meer tickets verkopen door een hele gerichte strategie. Met de gastentickets geef je een vriend van de artiest, die belangrijke recensent, je oma / beste vriend / favoriete accountmanager óf medewerker van de week unieke toegang tot je evenement. Je kunt hier ook attenties aan koppelen. Korting werkt, altijd. Geef bezoekers korting met onze modules Vouchercode, Actiecode of Privilege. Verkoop je liever oldschool via een fysiek verkooppunt? Kan natuurlijk ook. Lees hier meer over onze tickettypes.

6: Scantalenten maken je dag

Onze service is erop gericht om te scannen met een smartphone en onze scan-app Qontrast. Wordt het plots wat drukker in de rij? Dan kan er op ieder moment een extra smartphone worden ingezet. Naast de scan-app kun je ook scannen met een bij ons geleende handheldscanner. Onze extra dienst ‘Ik Scan Aanwezig’ neemt de toegangscontrole uit handen, voor een scherp tarief. Heb je het druk genoeg met andere zaken, dan zijn wij er om de toegangscontrole te organiseren.

 

Na afloop van je evenement evalueer je hoe de toegangscontrole is verlopen. Hoe laat zijn je bezoekers binnen gekomen? Wanneer was er een piek en heeft dit gevolgen voor de volgende keer?

 

Wil jij ook tickets verkopen en gebruik maken van ons online ticketsysteem? Zie hier nog meer informatie, meld je direct gratis aan of klets met onze accountmanagersBenieuwd wat klanten van ons vinden? Bekijk dan de beoordelingen in Kiyoh.

 

Thijs Schuitman
Lotte Creugers
Communicatie bij Ik Ben Aanwezig