Kijkje in de keuken bij Ik Ben Aanwezig

Na vijf intensieve maanden neem ik afscheid van team Ik Ben Aanwezig. Ik rond mijn stage af met een kijkje in de keuken van het Nijmeegse ticketsysteem.

Woensdagochtend: jas aan, laptop mee en gaan. Iedere ochtend maak ik een korte wandeling door de oude benedenstad van Nijmegen richting Hessenberg 2. Het kantoor van Ik Ben Aanwezig ligt op ‘krûpafstand’ van m’n kamer, best wel ideaal. Benieuwd hoe mijn stage er ongeveer uit zag? Lees dan mijn blog.

 

9:30u | Start de dag met een lach

Rond 9:30u komen mijn collega’s langzaam binnendruppelen. Ik stel je graag even voor aan het team waar ik vijf maanden lang iedere dag mee heb gewerkt, gelachen en geluncht. Te beginnen met Mike. Een ding is zeker: als ik aan kom zit hij al op zijn plek. Mike is altijd vroeg aanwezig om te bouwen aan een nog beter ticketsysteem. Hij is er al vanaf het begin bij en mede dankzij hem kunnen organisatoren gratis en met zoveel gemak online tickets verkopen. Accountmanagers Kim en Thijs kunnen ook geen dag gemist worden. Dit duo staat continu klaar voor de vele klanten van Ik Ben Aanwezig, met altijd eerlijk advies en een snelle, persoonlijke service.

 

Op woensdag zijn Jeroen – marketing – en Sander – kersverse developer – ook van de partij. Een paar dagen in de week werpen zij hun professionele blik op het wel en wee van de ticketservice.  Met parttime communicatiemedewerker Lotte heb ik het meeste samengewerkt. Met haar scherpe blik zorgt zij ervoor dat de communicatie van Ik Ben Aanwezig iedere dag weer weer goed is: professioneel, met een vleugje humor en lekker pittig. Onmisbaar wat mij betreft!

 

In de loop van de dag komt ook Tim binnenwandelen. Met frisse moed of een warrige opmerking als ‘Heb ik mijn bril hier weer laten liggen?’. Tim is de man achter Ik Ben Aanwezig. Vanuit zijn overtuiging is de ticketservice vijf jaar geleden ontstaan: het moet anders kunnen op de ticketmarkt. Hij heeft een ticketsysteem met een missie opgebouwd. Ik Ben Aanwezig biedt niet alleen organisatoren de beste en goedkoopste service maar ook eerlijke en vaste lage kosten voor bezoekers. Tim wil de boevenpraktijken in de ticketwereld aan het licht brengen. Deze missie wordt gedeeld door het hele team. Jong, dynamisch en alle neuzen dezelfde kant op. Iedereen zet zich voor de volle 100% in voor het bedrijf, iets dat ik tot nu toe nog niet zo heb meegemaakt. Heel erg bijzonder!

 

Benieuwd naar het bedrijf en team Ik Ben Aanwezig? Kijk dan hier!

 

12:00u | Rondje lunch

Met de benenwagen via de welbekende Lange Hezelstraat naar de HEMA of de I Wok & Go om iets lekkers te halen. Mike hoeft maar te knikken voor zijn favoriete wok en Thijs en Kim zijn kind aan huis bij de kassadame van de HEMA-supermarkt. Het team luncht iedere dag gezamenlijk aan tafel en er wordt veel met feitjes gegooid, gelachen, gediscussieerd of over eten gesproken. Het is er echt nooit saai.

 

Waar je echt niet onderuit komt tijdens een dag bij Ik Ben Aanwezig is het koffierondje. Er wordt zeker zo’n 5 á 6 keer per dag gevraagd: ‘Koffie?’. Heb ik even pech dat ik geen koffie drink. Na vijf maanden moet ik nog steeds zo’n 5 keer per dag ‘nee, dankje’ zeggen. Ik ben in ieder geval niet bezweken onder de ‘koffiegroepsdruk’ de afgelopen vijf maanden, haha.

 

13:30u | Gezond rumoerig

Elke woensdag vaste prik: vergaderen. Wat heb ik moeten wennen aan die vergaderingen, alsof er een wervelwind door de kamer vliegt. Er is genoeg te bespreken, er heerst enthousiasme, iedereen heeft ideeën en wil dit graag delen. Voornamelijk inhoudelijk over het ticketsysteem en de achterkant. Oftewel: jargon waar ik nog nooit mee te maken heb gehad. Zelfs na deze intensieve maanden moet ik erg goed opletten. Gelukkig is dit wel verbeterd, kan ik de grote lijnen volgen en bijna meepraten over de technische details.

 

17:00u | Tot morgen maar weer

Rond de klok van vijf gaat ieder op eigen houtje richting huis. Behalve Kim; die is altijd nog even bezig. De laatste klantvragen, administratieve zaken of een klus voor zijn eigen evenement  Schönes Wochenende (17-02 in Doornroosje Nijmegen!).

 

Mijn werk zit er op. Ik heb vijf maanden lang Lotte mogen ondersteunen in alle communicatie rondom Ik Ben Aanwezig. Al met al kan ik zeggen dat ik een super tijd achter de rug heb. Ik ben blij en dankbaar dat ik (tijdelijk) deel heb mogen uitmaken van dit team en dat ik de kans heb gekregen om kennis te maken met de ticketwereld, creatief en onvoorspelbaar.

 

Ben jij organisator en wil jij jouw tickets verkopen via het ticketsysteem van Ik Ben Aanwezig? Kijk dan eens naar de mogelijkheden of bel gewoon even op, vinden ze leuk!

 

Myrte Masselink
Myrte Masselink
Stagiair bij Ik Ben Aanwezig