In blog, Nieuws

Meten is weten. Voor een denderende ticketverkoop en goede resultaten van (betaalde) campagnes is het van groots belang dat je weet hoe de doelgroep in elkaar steekt. Onlangs hebben we drie externe publicatietools toegevoegd aan ons systeem om deze waardevolle informatie te achterhalen. Onder de noemer: Externe Promotie. 

Facebook Pixel

Met de Facebook Pixel analyseer je de effectiviteit van advertenties. Hierdoor kun je gerichter adverteren en interessante doelgroepen aanschrijven. De technische feiten hier van vind je in de Configuratiegids van Facebook.

MailChimp API

Met de koppeling van de MailChimp API worden de bezoekers automatisch toegevoegd aan de lijst na het betaalproces en hoef je dus niks meer handmatig te doen. Meer informatie over deze API vind je hier.

Google Analytics

Met de gratis software Google Analytics kun je praktisch alle activiteiten naar, op en van je website meten en inzichtelijk maken. Ben jij al heel actief met Analytics of wil je veel meer leren? Check dan de Support-gids van Google Analytics.

Toekomst

De technolgie van nu haalt ons continu in, maar uiteraard houden we deze ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Momenteel werken we aan een verbeterde integratie van CJP-pas. De tool Externe Promotie wordt natuurlijk uitgebreid. Heb je suggesties voor meer van dit soort externe publicatietools? Schrijf ons dan!

Thijs Schuitman
Lotte Creugers
Communicatie bij Ik Ben Aanwezig