Online kaartverkoop voor poppodia

Voor elk type evenement en ieder poppodium is Ik Ben Aanwezig een betrouwbare ticketservice om online kaartjes te verkopen. Een ticketservice die het net even anders doet. Geen kickback, geen onzin.

Met goed georganiseerde online kaartverkoop beheer je zelf de verkoop, krijg je inzicht in je bezoekers, weet je zeker dat gasten komen (en betalen) en heb je een soepele en snelle toegang voor al je evenementen. Een eerlijke en transparante prijs de bezoekers van jouw poppodium. Een laagdrempelige en toegankelijke ticketservice met een zeer gebruiksvriendelijk systeem en uitmuntende service.

Hoe werkt kaartjes verkopen via Ik Ben Aanwezig?

Online kaartjes verkopen via Ik Ben Aanwezig betekent dat je gratis en met vaste lage servicekosten toegangskaarten verkoopt. Juist voor poppodia is het belangrijk om trouwe bezoekers aan je podium te binden. Eerlijke en transparante verkoop draagt daar aan bij.

Je kunt in onze omgeving alles eigenhandig aanpassen, maar als het even niet lukt staan we voor je klaar. Het organiseren van je online ticketverkoop verloopt met Ik Ben Aanwezig soepel en snel. Ons systeem is mede dankzij input van onze klanten steeds uitgebreider.

De ticketomzet wordt altijd op de dinsdag ná het evenement uitbetaald.

Wat zijn de mogelijkheden?

Online kaarten verkopen met het systeem van Ik Ben Aanwezig: je beheert en ontwerpt alle diverse evenementen en ticket(s) zelf, je kiest je verkoopkanalen, je hebt inzicht in je bezoekers en je maakt zelf gastentickets of kortingscodes aan. Zo kun je voor ieder type evenement het geheel eigenhandig aanpassen en de voor jou belangrijkste mogelijkheden van ons systeem toepassen.

Wat zijn de tarieven van Ik Ben Aanwezig?

Transactiekosten
Naast de vaste lage servicekosten heeft Ik Ben Aanwezig ook lage transactiekosten, ook hier geldt geen kickback. Zo kost de meest gebruikte betaalmethode, iDeal, slechts 45 cent. Een lage en transparante prijs voor jouw bezoekers. Met onze keuze uit betaalmogelijkheden kun je wereldwijd tickets verkopen.

Betaalmogelijkheden
iDeal, Creditcard, Mister Cash, SOFORT Banking, Paypal, Bitcoin, Belfius, Bancontact.

Tickettype Servicekosten
Regulier ticket € 0,79 per ticket (incl. 9% btw)
Bijzondere tickettypes* € 0,59 per ticket (incl. 9% btw)

*zoals Gastentickets/RSVP

De kiosk van je poppodium staat online. Wat nu?

Ons gezamenlijk doel is om zoveel mogelijk bezoekers voor jouw evenement te organiseren. Een sterke promotie speelt daar een grote rol in en daar dragen we graag aan bij met een sterke statistieken pagina, diverse promotietools en implementatiemogelijkheden voor je website. Wil je dat we het evenement in de spotlight zetten? Delen doen we graag.

Voor een succesvolle online ticketverkoop is het goed om diverse verkoopkanalen in te zetten. We bieden je kant en klare online hulpmiddelen, zoals een koppeling met Facebook, een gepersonaliseerde kiosk (via iFrame of pop-up) en directe koppelingen met promotietools als MailChimp en Google Analytics. Ook offline verkoop in een winkel is bij ons mogelijk.

Er zijn diverse mogelijkheden voor kortingen, gast- en groepstickets, een RSVP-functie (inschrijflijst) en cross selling. Voor de offline verkoop op locatie hebben we een Point of Sale (POS) oplossing. Hiermee verkoop je op iedere gewenste locatie op een veilige manier tickets. De verkooplocaties hebben zelf geen toegang tot andere zaken. Jij houdt het overzicht.

Hoe verloopt de toegang?

Onze service is erop gericht om te scannen met een smartphone en onze scan-app Qontrast. Wordt het plots wat drukker in de rij? Dan kan er op ieder moment een extra smartphone worden ingezet. Wil je een scantelefoon in bruikleen? Dat kan op basis van borg, met startkosten € 5 en € 0,05 per gebruikt MB en de verzendkosten.

Ik Scan Aanwezig
Onze service ‘Ik Scan Aanwezig’ neemt de toegangscontrole uit handen, voor een scherp tarief. Heb je het druk genoeg met andere zaken, dan zijn wij er om de toegangscontrole te organiseren.

Statistieken toegang
Na afloop van je evenement evalueer je hoe de toegangscontrole is verlopen. Hoe laat zijn je bezoekers binnen gekomen? Wanneer was er een piek en heeft dit gevolgen voor de volgende keer?