Meest gestelde vragen

En de antwoorden die we altijd geven

Wij zijn altijd bereikbaar. Tijdens werkdagen van 09:30 – 17:00 uur kun je bij ons langskomen of je kunt ons bellen op 024-2062303.

Via info@ikbenaanwezig.nl en Facebook Messenger zijn we altijd bereikbaar, ook in het weekend. We streven er naar om de vragen binnen vier uur te beantwoorden.

Tickets kwijt? Klik dan hier. Of bekijk de meest gestelde vragen en antwoorden hieronder

Voor bezoekers

Bekijk onze blog voor up to date informatie rondom het Coronavirus & evenementen.

Kijk in de junkmail (spam) of zoek naar Ik Ben Aanwezig in je inbox. Niets gevonden? Klik dan hier om je ticket(s) opnieuw te verzenden.
 
Als je een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld of de e-mail nog steeds niet binnen hebt, stuur dan een bericht naar helpdesk@ikbenaanwezig.nl met daarin je naam, het evenement en een bewijs van betaling (bankafschrift). Je kan ons ook aanspreken via Facebook Chat, of bellen naar: +31 (0)24 206 2303.

Onze tickets zijn niet persoonsgebonden. Je kunt het ticket overdragen aan een ander. Let op: het ticket is maar één keer geldig, meerdere malen doorverkopen is strafbaar.

Je ontvangt in je mail een link naar de ticketpagina die toegang geeft tot jouw ticket(s) met QR-code, welke direct scanbaar is vanaf je mobiel. Het is optioneel om deze vanaf daar in pdf te downloaden en vervolgens te printen, maar dit is absoluut onnodig en slecht voor het milieu. Elk afzonderlijk ticket (elke afzonderlijke QR-code) is geldig voor één persoon.

Ja, de bestelprocedure is geheel responsive. Waar je ook bent, tickets kopen kan altijd en overal.

Nee, een aankoop via Ik Ben Aanwezig is onherroepelijk. De tickets zijn niet persoonsgebonden en dus overdraagbaar.

In geval van een verplaatsing of annulering van het evenement neemt de organisatie te allen tijde zelf contact op met haar bezoekers. Indien er sprake is van het terugstorten van ticketgelden, doen wij dit altijd pas na de financiële afhandeling met de organisatie.

Ik Ben aanwezig verstrekt geen factuur of nota van de verkochte tickets. Hiervoor neem je contact op met de organisatie van het evenement.

Je kunt de tickets online betalen met: iDeal, Mr. Cash, PayPal, Sofort, Visa, MasterCard, Belfius, Bancontact. Om de transparantie te waarborgen zie je direct bij het afrekenen het bedrag van de betreffende transactiekosten.

Ja, de ticketshop is beveiligd met Secure Sockets Layer (SSL). Hierdoor zijn verbindingen met het internet versleuteld. 

Stuur ons een berichtje via Facebook Chat incl. een afbeelding van je betaling (screenshot bankafschrift) en het gewenste mailadres. Na controle ontvang je de tickets opnieuw op het gewenste mailadres.

Nee, de aankoop is onherroepelijk. De wettelijke bedenktijd geldt niet bij aankoop van tijdsgebonden product zoals tickets. Meer informatie over Koop op afstand.

Plaats een bericht op de Facebook pagina van het betreffende evenement, zet je eigen netwerk/social media in of maak gebruik van doorverkoopwebsites voor tickets. Hiervoor heb je waarschijnlijk een pdf nodig, welke je kunt downloaden vanaf je ticketpagina.

Voor organisatoren

Bekijk onze blog voor up to date informatie rondom het Coronavirus & evenementen.

De uitbetaling van de ticketomzet gebeurt altijd op de eerste dinsdag na het evenement. We maken de ticketomzet over naar het rekeningnummer dat aan je account is gekoppeld (meerdere mogelijk).

Om een tussentijdse uitbetaling mogelijk te maken stellen we een overeenkomst op met aantal extra voorwaarden. Benieuwd? Je kunt de overeenkomst aanvragen bij je accountmanager.

Ik Ben Aanwezig hanteert een Fair Use Policy met de module gastentickets: 10% van het totaal aantal verkochte tickets krijg je van ons cadeau.

Daarnaast is het mogelijk om “gratis” tickets aan te bieden via onze R.S.V.P. module. Kijk hiervoor op de pagina mogelijkheden.

Nee, bij ons krijg je de scantelefoon in bruikleen (o.b.v. borg). Indien er geen wifi op locatie is vraag je bij ons een simkaart aan, startkosten € 5 en € 0,05 per gebruikt MB en de verzendkosten. Het scannen van tickets gaat via onze gratis app Qontrast voor iPhone en Android.

Indien je een evenement moet afgelasten, dan is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om de situatie te bespreken. Bijvoorbeeld wanneer het evenement verplaatst wordt of zelfs helemaal niet meer doorgaat en je bezoekers hun geld terug moeten krijgen.

Ja, de ticketshop is beveiligd met Secure Sockets Layer (SSL). Hierdoor zijn verbindingen met het internet versleuteld. De kaartkoper is daardoor verzekerd van een veilige transactie.

Ja, alle gegevens zijn uitsluitend voor jou en gemakkelijk te exporteren naar Excel. In onze Verwerkersovereenkomst staat duidelijk vermeld hoe je wenst om te gaan met privacy en persoonsgegevens. Bekijk hier ons Privacy Statement.