Voor bezoekers

Ik heb tickets gekocht maar ik kan ze niet vinden. Wat moet ik doen?
Kijk in de junkmail (spam) of zoek naar Ik Ben Aanwezig in je inbox. Niets
gevonden? Klik dan hier om je ticket(s) opnieuw te verzenden.
Als je een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld of de e-mail nog steeds niet binnen hebt, stuur dan een bericht naar helpdesk@ikbenaanwezig.nl met daarin je naam, het evenement en een bewijs van betaling (bankafschrift). Je kan ons ook aanspreken via Facebook Chat, of bellen naar: +31 (0)24 206 2303.
Ik kan zelf niet naar het evenement gaan. Kan ik mijn ticket overdragen aan een ander?

Onze tickets zijn niet persoonsgebonden. Je kunt het ticket overdragen aan een ander. Let op: het ticket is maar één keer geldig, meerdere malen doorverkopen is strafbaar.

Hoe krijg ik toegang tot mijn ticket(s)? Moet ik ze printen?

Je ontvangt in je mail een link naar de ticketpagina die toegang geeft tot jouw ticket(s) met QR-code, welke direct scanbaar is vanaf je mobiel. Het is optioneel om deze vanaf daar in pdf te downloaden en vervolgens te printen, maar dit is absoluut onnodig en slecht voor het milieu. Elk afzonderlijk ticket (elke afzonderlijke QR-code) is geldig voor één persoon.

Ik wil tickets via een tablet of smartphone bestellen. Kan dat?

Ja, de bestelprocedure is geheel responsive. Waar je ook bent, tickets kopen kan altijd en overal.

Ik ben verhinderd om naar het evenement te gaan. Kan ik mijn tickets annuleren?

Nee, een aankoop via Ik Ben Aanwezig is onherroepelijk. De tickets zijn niet persoonsgebonden en dus overdraagbaar.

Het evenement is verplaatst of geannuleerd. Wat nu?

In geval van een verplaatsing of annulering van het evenement neemt de organisatie te allen tijde zelf contact op met haar bezoekers. Indien er sprake is van het terugstorten van ticketgelden, doen wij dit altijd pas na de financiële afhandeling met de organisatie.

Kan ik een factuur ontvangen van mijn gekochte tickets?

Ik Ben aanwezig verstrekt geen factuur of nota van de verkochte tickets. Hiervoor neem je contact op met de organisatie van het evenement.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt de tickets online betalen met: iDeal, Mr. Cash, PayPal, Sofort, Visa, MasterCard, Bitcoin, Belfius, Bancontact. Om de transparantie te waarborgen zie je direct bij het afrekenen het bedrag van de betreffende transactiekosten.

Is het bestelproces veilig?

Ja, de ticketshop is beveiligd met Secure Sockets Layer (SSL). Hierdoor zijn verbindingen met het internet versleuteld. 

Ik heb tickets gekocht via Facebook met een verouderd mailadres. Wat nu?

Stuur ons een berichtje via Facebook Chat incl. een afbeelding van je betaling (screenshot bankafschrift) en het gewenste mailadres. Na controle ontvang je de tickets opnieuw op het gewenste mailadres.

Ik heb per ongeluk twee keer tickets gekocht. Kan ik er een annuleren?

Nee, de aankoop is onherroepelijk. De wettelijke bedenktijd geldt niet bij aankoop van tijdsgebonden product zoals tickets. Meer informatie over Koop op afstand.

Ik wil mijn ticket(s) verkopen, wat kan ik doen?

Plaats een bericht op de Facebook pagina van het betreffende evenement, zet je eigen netwerk/social media in of maak gebruik van doorverkoopwebsites voor tickets. Hiervoor heb je waarschijnlijk een pdf nodig, welke je kunt downloaden vanaf je ticketpagina.

Voor organisatoren

Wanneer wordt mijn ticketomzet uitbetaald?

De uitbetaling van de ticketomzet gebeurt altijd op de eerste dinsdag na het evenement. We maken de ticketomzet over naar het rekeningnummer dat aan je account is gekoppeld (meerdere mogelijk).

Is het mogelijk om een tussentijdse uitbetaling te ontvangen?

Om een tussentijdse uitbetaling mogelijk te maken stellen we een overeenkomst op met aantal extra voorwaarden. Benieuwd? Je kunt de overeenkomst aanvragen bij je accountmanager.

Kan ik ook gratis tickets aanbieden?

Ik Ben Aanwezig hanteert een Fair Use Policy met de module gastentickets: 10% van het totaal aantal verkochte tickets krijg je van ons cadeau.

Moet ik betalen voor het huren van scantelefoons?

Nee, bij ons krijg je de scantelefoon in bruikleen (o.b.v. borg). Indien er geen wifi op locatie is vraag je bij ons een simkaart aan, startkosten € 5 en € 0,05 per gebruikt MB en de verzendkosten. Het scannen van tickets gaat via onze gratis app Qontrast voor iPhone en Android.

Wat gebeurt er als ik mijn evenement annuleer?

Indien je een evenement moet afgelasten, dan is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen om de situatie te bespreken. Bijvoorbeeld wanneer het evenement verplaatst wordt of zelfs helemaal niet meer doorgaat en je bezoekers hun geld terug moeten krijgen.

Is het bestelproces veilig?

Ja, de ticketshop is beveiligd met Secure Sockets Layer (SSL). Hierdoor zijn verbindingen met het internet versleuteld. De kaartkoper is daardoor verzekerd van een veilige transactie.

Zijn alle data van mij?

Ja, alle gegevens zijn uitsluitend voor jou en gemakkelijk te exporteren naar Excel. In onze Verwerkersovereenkomst staat duidelijk vermeld hoe je wenst om te gaan met privacy en persoonsgegevens. Bekijk hier ons Privacy Statement.