Ik Ben Aanwezig bestaat deze maand vijf jaar. Op 1 april 2013 ging het eerste evenement live met ons ticketsysteem. We hebben dit eerste lustrum grotendeels te danken aan het vertrouwen van evenementenorganisaties die online tickets zijn gaan verkopen via ons ticketsysteem. Daarnaast zijn we blij met het feit dat we al vijf jaar luisteren naar de behoeftes en wensen van onze klanten en blij met hun vele bezoekers die tickets kopen in onze ticketshop. Na vijf jaar is ’t ook tijd voor een scherp en kritisch oog…
Op veler verzoek
Op 1 april 2013 ging Ik Ben Aanwezig voor ’t eerst live met een Nijmeegse organisatie die ons wel zag zitten. Na vijf jaar kunnen we concluderen dat ’t nog steeds koek & ei is. Het is onzin om op te gaan noemen wat we in die vijf jaar allemaal wijzer zijn geworden, maar wat we vooral hebben geleerd is; luister naar je klanten. Cliché, maar in ons geval één van de speerpunten voor de toekomst.
Dit luisterend oor heeft ditmaal geleid tot een nieuwe – en misschien wel verrassende – update die gepland staat. Op veler verzoek maken we het vanaf 1 mei 2018 mogelijk om een zogeheten ‘kick-back’ in te stellen. Nu vraag jij je misschien af, wat is kick-back dan? Feitelijk houdt het in dat je als organisatie de servicekosten (naar wens) kunt ophogen. Deze worden na afloop van je evenement als extra omzet uitbetaald, naast de inkomsten van je ticketverkoop.
Gegarandeerd inkomsten
Een van de voordelen van onze koerswijziging is dat deze inkomsten gegarandeerd zijn, ongeacht of je evenement ook daadwerkelijk plaatsvindt. Bezoekers gaan bij aankoop van tickets namelijk akkoord met de voorwaarden. Daarin wordt vanaf mei vermeld dat de service- en transactiekosten niet worden terugbetaald bij annulering van een evenement. Een ander voordeel van ophoging is dat je minder afhankelijk wordt van het aantal tickets dat je verkoopt, je hebt meer speling om binnen je begroting te blijven en uit de kosten te komen. En mocht het nou wel uitverkopen, dan heb je alvast een extra zak met geld voor je volgende evenement. Of een extra winstuitkering.
Vrij spel
Omdat we het jou als organisator natuurlijk zo makkelijk mogelijk willen maken kun je niet alleen de hoogte van de servicekosten instellen, je kunt ook zelf bepalen hoe deze kosten in het bestelproces genoemd worden. Zo kun je deze bijvoorbeeld “beveiligingskosten” of “administratie-/verwerkingskosten” noemen, om zo geen discussie met bezoekers te ontlokken. Dat scheelt kostbare tijd.
Meer omzet, geen onzin
We zijn ons er van bewust dat dit een nieuwe richting is voor ons als bedrijf en onze visie op de markt, maar we zijn er van overtuigd dat het op dit moment dé stap in de goede richting is. Op deze manier vinden we meer aansluiting in de grote en onvoorspelbare ticketmarkt. Om ons plan kracht bij te zetten hebben we onze slogan alvast aangepast: ticketservice die het beter doet; meer omzet, geen onzin.
Op naar onze volgende vijf jaar, wij lustrum er wel brood van!