Wij weten als geen ander dat geen evenement hetzelfde is. Om je bezoekers op de juiste manier aan te spreken hebben we door de jaren heen verschillende tickettypes ontworpen. Meer aandacht voor je bezoeker en meer tickets verkopen door een hele gerichte strategie. Welke tickets zet jij in?
Gastenlijst 2.0
Een vriend van de artiest, die belangrijke recensent, je oma / beste vriend / favoriete accountmanager óf medewerker van de week. Er is altijd wel iemand die een unieke toegang tot je evenement verdient. Met ons gastenticket verstuur je een uitnodiging naar de beoogde bezoeker, waarbij je zelf het aantal tickets instelt en een persoonlijke boodschap toevoegt. Het enige dat de ontvanger hoeft te doen is het ticket accepteren en wachten tot het in de watten gelegd worden kan beginnen. Dit doen wij overigens ook graag voor jou, dus geven we je 10% van je opgebouwde ticketverkopen gratis weg in de vorm van gastentickets.
Attentie, attentie!
Om de gastentickets nog meer te personaliseren kun je bij ons attenties instellen. Bij de entree en het scannen van de tickets komt dan een door jou gekozen kleur en tekst in beeld, zodat het scantalent precies weet met welke bezoeker hij te maken heeft en wat hij eventueel nodig heeft aan extra munten, een goodiebag, een plattegrond of speciale aandacht. Soepel en snel naar de plaats van bestemming.
Trouwe honden
Er is altijd een groep bezoekers die speciale aandacht verdient: de trouwe honden. Misschien voor jou als organisator de meest geliefde soort bezoeker; zij die er altijd bij zijn, zij die met veel tegelijk komen. Voor hen zijn er de privilegetickets. Dit werkt goed als je de trouwe bezoekers voorrang wilt geven op het grote publiek. Of geef een bepaalde groep bezoekers een geheime toegang naar de ticketshop, die dan voor een gereduceerde prijs tickets kunnen kopen.
Kortingknallers
Korting werkt altijd. Om je evenement een boost te geven en zo meer tickets te verkopen – of je wilt een specifieke groep mensen korting geven – kun je gebruik maken van actiecodes en unieke vouchercodes. Het verschil zit hem in de manier van verspreiden.
De actiecode is ideaal om openlijk een hype te creëren en een boost te geven aan je ticketshop. Kies een passende, grappige of opvallende naam en speel hiermee in op de actualiteiten. Bied bijvoorbeeld de eerste 100 tickets aan tegen een gereduceerde prijs. Hiermee lok je mensen naar de ticketshop en is de kans groot is dat de ‘reguliere’ ticketverkoop ook een boost krijgt. Op die manier zul je meer tickets verkopen.
Wil je de kortingscode liever persoonlijk verspreiden? Dan is de unieke voucher dé manier. Opnieuw kies jij een naam en de looptijd van de voucher, maar in plaats van deze openlijk te delen, stuur je deze per unieke link toe. Zo weet je zeker dat de korting wordt gebruikt door jouw specifiek gekozen bezoeker.
Wil jij ook meer tickets verkopen? Maak dan slim en creatief gebruik van onze mogelijkheden. Inspiratie nodig? Wij denken graag mee!