Laatst bijgewerkt 30 september 2020
Het Coronavirus houdt de hele wereld en alle branches in zijn greep. Allereerst hopen we dat je in goede gezondheid thuis bent, en blijft. We vertellen je graag over onze maatregelen rondom de dreigende verspreiding van het virus, wat dit voor jou als bezoeker (kaartkoper) betekent en hoe onze organisatoren (onze klanten) er mee om gaan.
Maatregelen kantoor Ik Ben Aanwezig
Uiteraard staan we voor je klaar en zijn we ‘gewoon’ geopend. We zijn telefonisch bereikbaar op 024-2062303 (tussen 09.30-17.00u) en daarnaast per mail en Facebook Chat (mail en chat ook buiten kantoortijden). Hou er rekening mee dat het soms iets langer kan duren voordat we antwoorden of actie ondernemen.
Heb je een ticket gekocht via Ik Ben Aanwezig?
Je wordt door de organisator van het evenement (zo snel als kan) op de hoogte gesteld van het verdere verloop. In alle gevallen handelt de organisator dit met ons af. Wordt het evenement verplaatst, dan houdt de organisator je op de hoogte over hoe je het nieuwe ticket kunt downloaden. Wordt het evenement afgelast, dan kun je het aankoopbedrag schenken aan de organisator, het laten omzetten in een tegoed voor later of vragen om een terugbetaling van de ticketgelden (beperkt, de organisator bepaalt de termijn). Vraag dit dan aan bij de organisator. Wij houden de versoepelde maatregelen nauwlettend in de gaten en zijn continu in gesprek met onze klanten. Voor de actuele maatregelen verwijzen we je naar rivm.nl.
Doneer of Reserveer
Je kunt er ook voor kiezen om je geld niet terug te vragen. Elke evenementenorganisator wordt hard geraakt in deze crisis. Speciaal voor onze klanten hebben wij een donatietool ontwikkeld, genaamd Doneer of Reserveer. Je kunt ervoor kiezen om je gekochte ticket aan de organisator te doneren, of om te zetten in een tegoed voor een volgende editie. Steun je favoriete evenementenorganisator op: Doneer of Reserveer.
We zijn graag transparant
Ik Ben Aanwezig hanteert al zeven jaar vaste lage servicekosten. We rekenen €0,79 per verkocht ticket. De keerzijde van onze lage prijzen is dat deze onder druk komen te staan in tijden van crisis. Zeker in een crisis als deze. We vallen om als wij als bedrijf moeten opdraaien voor deze kosten. Bij de aanschaf van een ticket is onze dienst verleend, er zijn kosten gemaakt en die moeten betaald worden.
Wanneer je een terugbetaling hebt ontvangen, dan kan het zijn dat het bedrag dat je hebt ontvangen lager is dan het bedrag dat je hebt betaald. Hier zijn we graag transparant over.
De organisator kiest ervoor om de kosten die worden gemaakt op zich te nemen, of om dit te laten verrekenen bij de terugbetaling aan jou als bezoeker. Is dat laatste het geval, dan krijg je als bezoeker de ticketprijs minus administratiekosten teruggestort. Op deze manier kunnen wij onze service blijven verlenen en jou – de bezoeker – vaste lage servicekosten blijven bieden.
Organiseer je een evenement via Ik Ben Aanwezig?
De beste oplossing voor jou én je bezoekers is om het evenement te verzetten. Heb je een evenement gepland staan, dan heb je van ons een mail ontvangen met daarin uitleg over wat te doen bij verzetten en wat te doen bij afgelasten. Ook in de beheeromgeving plaatsen we steeds updates in onze Miniblog. Hou deze dus in de gaten. Kijk anders bij de veelgestelde vragen voor organisatoren en neem bij twijfels of vragen contact met ons op. We zitten klaar!
Meedenken?
Omdat ook onze branche keihard geraakt wordt komt het aan op creatieve oplossingen en vooruit denken. Heb je nou een tof idee om evenementen op afstand te organiseren, of ken je organisatoren die – later dit jaar – gaan organiseren, neem dan contact met ons op.
Dank voor je begrip.
Cheers & be safe!